pondelok 23. júla 2012

Princíp galusiek a plášťoviek

Vplyvom hustenia sa plášťovka rovnako ako galuska pritlačí k ráfiku. U plášťovky sa zároveň s hustením rozoprú pätné bloky profilovanej gumy, ktoré dokonale priľnú k ramienkam ráfika, čím vylúči ako vyzutie plášťovky z ráfika, tak jej obvodové pretáčaniu na ráfiku. Pätnej profilovaná guma tu nefunguje len ako akási výplň priestoru v ráfiku, ale hrá aktívnu úlohu, kedy sa vlastne pri hustenie doslova zakusuje do ramienok ráfika.

Tým sa zásadne líši od všetkých predchádzajúcich neúspešných pokusov iných firiem, kde na rozdiel od plášťovky TUFO bola u týchto systémov pätnej guma skutočne iba pasívne výplní ráfika.

Výhody plášťovky:

- Možnosť vysokého hustenia - až 15 bar (220 psi) bez nebezpečenstva poškodenia ráfika iv prípade, keď výrobcovia ráfikov odporúčajú nižšie hustenie (tlak vzduchu je sústredený vo vnútri plášťovky bez ďalšieho účinku na steny ráfiku).
- V jazdných vlastnostiach sa rovnajú galuskám.
- Bezpečné správanie v prípade rýchleho úniku vzduchu bez ohrozenia stability jazdca.
- Možnosť núdzové jazdy bez tlaku.
- Montáž plášťovky na ráfik aj jej demontáž je zo všetkých typov obutie najrýchlejší a najjednoduchší, bez použitia náradia.